Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Vendégeknek felajánlott...

Vendégeknek felajánlott kedvezményt hogyan számolják el?

Figyelt kérdés
Azon gondolkodtam ha egy vállalkozónak fix árlistája van, de szezonálisan bizonyos szolgáltatásokat kedvezményes áron kínál, akkor azt hogyan számolja el.

ápr. 30. 20:06
 1/2 anonim ***** válasza:
42%
Beüti a pénztárgépbe.
ápr. 30. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Az egyszerű válaszból kimaradnak részletek, de egyszerű: nem kell elszámolni a kedvezményt. Csak a bevételt kell elszámolni és azután adózni.


A bonyolult válasz már jóval árnyaltabb. A dolgok nak nincs fix ára. A fix ár egy egyszerűsítés, hogy ne változzon percenként mindennek az ára, ne alkudozzon mindenki a kenyér és a tévé árán, ezért kiírnak egy fix árat és azon az áron árulják a dolgokat. Aztán, ha akció, vagy egyéb kedvezmény van, akkor átírják az árát és máris nem fix.


Terméknél egy fokkal egyszerűbb az ár számítás, mert valamennyiért megveszi a terméket a bolt, rátesz valamekkora hasznot és annyival drágábban adja további. De hogy mennyit tesz rá a bolt, azt nem a kisujjukból szopják, hanem pont ugyanolyan számításokon alapul (már ha nem akarnak csődbe menni), mint a szolgáltatások árazása is, ezért mégsem nagyon lehet a kettőt annyira elkülöníteni.

A szolgáltatások árainál ugyanúgy vannak bekerülési költségek, felhasznált anyagok, munkaeszközök költségei, rezsi, munkabér és egyéb költségek. Ezeket mind ki kell termelnie a vállalkozásnak és mivel a vállalkozás összes bevétele abból származik, amit az eladott termékekért/szolgáltatásokért a vásárlók/ügyfelek fizetnek, azok áraiba ezeket a költségeket mind bele kell építeni.


Ha a vállalkozó a fix árat úgy állapítja meg, hogy éppen csak működőképes a vállalkozása olyan árak mellett, akkor nem teheti meg, hogy kedvezményt adjon belőle, mert azzal veszteség éri a vállalkozást.

Ha egy kicsit okosabb a vállalkozó, akkor a bevétele cél számait úgy lövi be, hogy hasznot termeljen. Ezzel nyereséget tud a vállalkozás elérni és tud fejlődni, megtakarítást képezni, magasabb fizetéseket adni, stb.

Nem utolsó sorban így futhatja a vállalkozásnak arra is, hogy kedvezményeket tudjon adni, hogy a fix árat a szükséges szint fölé célozza be, majd a haszon rovására ad belőle kedvezményt. Ugyanakkor az árengedmény lehet akár marketing fogás is. Sok cég ezért a reklám költségvetésből ad árengedményt abban a reményben, hogy az alacsonyabb árak önmagukban elegendők hozzá, hogy több vevőt hozzanak be, mint az, hogyha magasabb árak mellett reklámra költenek. Azzal viszont a belső számításokban nagyon is kalkulálni kell, hogy ha az alacsonyabb árak miatt kevesebb a bevétel, akkor az milyen hatással jár az összes bevételre és kijönnek-e még a működési költségek. Mert ha nem ellenőrzöd, hogy amit olcsóbban adsz, az tényleg jobban is fogy-e annyival, hogy a többlet bevétel ellensúlyozza a darabonkénti veszteséget, akkor találomra csinálsz valamit és fogalmad sincs, hogy működik-e. Aztán meg csak pislogsz, hogy csődbe ment a vállalkozásod.


Éppen ezért nagyon fontos, hogy ne csak elméleteid legyenek, hogy mi hogyan működik a vállalkozásodban, hanem nagyon pontosan tartsd nyilván az árakat, eladásokat, figyeld, hogy minek milyen hatása van, mit eredményez és ha változás történik, akkor azt mi okozza.

máj. 3. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!